15 grudnia 2021 r. odbędzie się dyżur konsultacyjny dla mieszkańców w ramach konsultacji społecznych projektu dotyczącego autobusów zeroemisyjnych w komunikacji miejskiej. Dyżur będzie miał formę on-line.
Prezydent Miasta Torunia ogłasza konsultacje społeczne dotyczące projektu dokumentu pn. Analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych. Gmina Miasta Toruń jest zobowiązana do sporządzenia takiego opracowania co 36 miesięcy. Pierwsza analiza została przygotowana i skonsultowana z mieszkańcami w 2018 r.
Do posiadania we flocie pojazdów zeroemisyjnych zobowiązuje jednostki samorządu terytorialnego oraz inne instytucje państwowe ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, wprowadzona w styczniu 2018 r. Dotyczy ona także autobusów komunikacji publicznej w miastach powyżej 50 000 mieszkańców. Zgodnie z przepisami od 1 stycznia 2021 r. we flocie autobusów trzeba zapewnić minimum 5% pojazdów zeroemisyjnych. W kolejnych latach powinno to być minimum 10% i minimum 20% od 1 stycznia 2025 r.
W związku z tym branża transportowa stoi teraz przed jednym z największych wyzwań w historii: jak dostosować tabor do nowych wymagań i jakie rodzaje napędów rozwijać w pojazdach sektora komunalnego?
Projekt dokumentu pn. Analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych zawiera analizę społeczno-ekonomiczną, finansowo-ekonomiczną oraz oszacowanie efektów środowiskowych związanych z emisją szkodliwych substancji dla środowiska naturalnego i zdrowia ludzi. Z treścią dokumentu można zapoznać się poniżej, w sekcji "Do pobrania".
Co w ramach konsultacji?
1) Zapoznaj się z projektem dokumentu pn. Analiza kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zero emisyjnych.
2) Weź udział w dyżurze konsultacyjnym
Zapraszamy do udziału w dyżurze konsultacyjnym on-line (za pomocą aplikacji Microsoft Teams) 15 grudnia 2021 r. (środa), godz. 16.00-18.00.
Aby wziąć udział w spotkaniu, wystarczy wysłać zgłoszenie za pomocą poczty e-mail na adres: konsultacje@um.torun.pl. Zgłoszenia przyjmujemy do 14 grudnia 2021 r., do godziny 15.00. W odpowiedzi prześlemy link do spotkania, z którego będzie można skorzystać na jeden z dwóch sposobów:
a) po zainstalowaniu aplikacji Microsoft Teams - jeżeli chcesz, żeby wszystko działało bez zarzutu, skorzystaj z tej opcji!
b) przez przeglądarkę internetową (uwaga! w niektórych wersjach przeglądarek połączenie może nie być możliwe - należy wówczas skorzystać z innej przeglądarki lub zainstalować aplikację Microsoft Teams).
Aby w pełni uczestniczyć w dyżurze, należy mieć komputer wyposażony w kamerę oraz mikrofon.
3) Napisz do nas:
Jeżeli nie możesz wziąć udziału w dyżurze, prześlij swoją opinię.
Uwagi i wnioski do ww. projektu dokumentu można wnosić w terminie 21 dni od daty podania niniejszego obwieszczenia do publicznej wiadomości, do 22 grudnia 2021 r.:
Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 247), uwagi lub wnioski złożone po upływie terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Do pobrania:
Konsultacje społeczne prowadzi Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji we współpracy z Wydziałem Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Niniejsze obwieszczenie podano do publicznej wiadomości dnia 2 grudnia 2021 r., na okres 21 dni.