Przed nami druga tura wyborów na prezydenta RP. Osoby zamierzające głosować korespondencyjnie muszą pamiętać o załatwieniu w terminie wszystkich formalności. Wyjątkiem są ci, którzy korespondencyjnie głosowali już w pierwszej turze.
- Głosowanie korespondencyjne dla osób które głosowały w ten sposób w I turze
Osoby, które w pierwszej turze zgłosiły zamiar głosowania korespondencyjnego nie muszą zgłaszać ponownie tego zamiaru przed II turą. Ich zgłoszenia są aktualne także w głosowaniu 12 lipca. Oznacza to, że pakiet wyborczy zostanie wysłany na adres wskazany w zgłoszeniu zamiaru głosowania korespondencyjnego dokonanym przed pierwszym głosowaniem. - Głosowanie korespondencyjne dla osób które nie głosowały w ten sposób w I turze
Osoby, które w pierwszej turze nie głosowały korespondencyjnie, a chciałyby skorzystać z tej formy głosowania w drugiej turze muszą wypełnić formularz zgłoszenia (dostępny na końcu informacji. Termin na zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego w ponownym głosowaniu upływa we wtorek 30 czerwca 2020 r. - Głosowanie korespondencyjne dla osób w kwarantannie
Wyborca, który w dniu ponownego głosowania będzie podlegał obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych może zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego najpóźniej do 7 lipca 2020 r. Natomiast wyborca, który rozpocznie podleganie obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych po tym terminie, może zgłosić ten zamiar najpóźniej do 10 lipca 2020 r.
Fakt przebywania na obowiązkowej kwarantannie lub w izolacji urząd potwierdza u Państwowego Inspektora Sanitarnego - każdorazowo po otrzymaniu wniosku w sprawie głosowania korespondencyjnego, w ramach weryfikacji uprawnienia do złożenia wniosku.
Osoby podlegające obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych składają wniosek na formularzu zamiaru głosowania korespondencyjnego poprzez osoby trzecie.
Gdzie składać wnioski?
- Wydział Spraw Administracyjnych UMT, ul. Batorego 38/40 w godzinach 7.30-17.00, skrzynka korespondencyjna
- Punkt Informacyjny UMT, Wały gen. Sikorskiego 8
- Sprawę można także załatwić bez przychodzenia do urzędu - za pomocą Internetu - korzystając z platformy ePUAP lub poprzez podpisanie wypełnionego w Wordzie formularza profilem/podpisem zaufanym i przesłanie pliku wraz z takim podpisem elektronicznym do urzędu miasta. Dokument najłatwiej podpisać elektronicznie za pomocą rządowego serwisu obywatel.gov.pl. Jeżeli nie masz profilu/podpisu zaufanego - możesz go łatwo uzyskać, nawet bez wychodzenia z domu - wejdź na stronę Profil Zaufany.
>>> Załatw sprawę elektronicznie w serwisie gov.pl [2]
UWAGA!
W przypadku załatwiania sprawy w Wydziale Spraw Administracyjnych obowiązuje wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty: tel. 56 611 83 52, 56 611 83 58 lub e-mail: wsa@um.torun.pl [3]. Do PIUM-ów można przyjść bez rezerwacji.
Istnieje także możliwość telefonicznego zgłoszenia chęci głosowania korespondencyjnego przez osoby podlegające obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych. Takie zgłoszenia także podlegają wnikliwej weryfikacji. Osoby chcące skorzystać z tej formy mogą dzwonić do Wydziału Spraw Administracyjnych, tel. 56 611 83 59 lub 56 611 83 50.
Do pobrania: