Zwycięska kampania | www.torun.pl

Zwycięska kampania

Koronawirus, Miasto
Data publikacji: 14 maja 2021
Autor: Magdalena Winiarska

Budżet obywatelski 2022, Start

Budżet obywatelski 2022, fragment plakatu

 

Rozpoczęliśmy kolejną edycję budżetu obywatelskiego w Toruniu - na rok 2022

>>> Przejdź do informacji na ten temat

  


Grafika przedstawiająca w zabawny sposób różowego koronawirusa

Miasto Toruń zdobyło 1. miejsce jako samorządowy Lider Komunikacji i Promocji w obszarze komunikacji pandemicznej - za całość komunikacji z mieszkańcami podczas pandemii.

Nagrody dla samorządowych Liderów Komunikacji i Promocji w czterech obszarach: komunikacji społecznej, promocji, ekologii i komunikacji pandemicznej przyznał „Dziennik Gazeta Prawna” w ramach plebiscytu Perły Samorządu 2021.

- Ta nagroda stanowi zwieńczenie naszych starań o pełne i wiarygodne informowanie, ale i edukowanie, promowanie właściwych postaw tak istotnych w walce z pandemią. Jestem dumny, że praca i starania tak wielu zaangażowanych w tę akcję osób zostały zauważone i docenione - mówi prezydent Michał Zaleski.

Komunikacja pandemiczna w Toruniu odbywa się od początku poprzez stronę miasta www.torun.pl  - przejdź do strony, media społecznościowe, lokalne media, jak też w przestrzeni publicznej, czyli w środkach transportu, w gablotach w wiatach przystankowych, na słupach ogłoszeniowych.

Dowodem na to, jak ważna jest właściwa komunikacja, był pierwszy majowy weekend, kiedy w ciągu 3 dni, dzięki intensywnej kampanii informacyjnej, udało się skłonić do przyjęcia szczepionki w tymczasowym punkcie w CKK Jordanki ponad 3600 osób.

Kliknij, aby powiększyć

Miasto Toruń od początku pandemii postawiło na komunikację z mieszkańcami na wielu płaszczyznach. Pierwsza informacja o koronawirusie na stronie miasta pojawiła się 27 lutego 2020 r. i dotyczyła zasad profilaktyki zachorowań przekazanych przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu. Od tej daty przez rok, tj. do końca lutego 2021 roku, w serwisie miejskim pojawiło się ponad 800 artykułów związanych z tematyka pandemiczną. Informacje grupowane były tematycznie, a później powstał dodatkowo osobny blok z informacjami dot. koronawirusa, na górze strony, pod banerami, aby jeszcze bardziej ułatwić znalezienie artykułów o tematyce związanej z pandemią. Informacje, jakie się tam pojawiają, to zarówno raporty dziennie dotyczące liczby zakażeń, sytuacji w placówkach edukacyjnych i opieki żłobkowej i przedszkolnej, jak m.in. informacje opisujące działania podejmowane przez jednostki miejskie. To także m.in. lista darczyńców i z drugiej strony – lista potrzeb placówek medycznych i opiekuńczych, szczególnie podczas pierwszej fali pandemii, czy oferta kulturalna, dostępna online.

Z kolei 16 marca 2020 roku odbyła się pierwsza konferencja prasowa Prezydenta Miasta Torunia, podczas której przekazane zostały informacje dotyczące zarówno zakażeń w mieście, jak i działań podejmowanych w zakresie walki z pandemią. Od tego momentu konferencje – obecnie cotygodniowe, ale w czasie intensywnego rozwoju pandemii nawet codzienne – stały się jednym z głównych źródeł informacji o sytuacji w mieście. W przestrzeni miejskiej – na przystankach autobusowych i tramwajowych, na słupach ogłoszeniowych, w środkach transportu pojawiły się plakaty informujące o aktualnych obostrzeniach oraz o zasadach profilaktyki, a następnie – zachęcające do szczepień.

W październiku 2020 r. ruszyła nowa odsłona kampanii, która przypomnieć miała mieszkańcom najważniejsze zasady bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz uzmysłowić, że wirus może dosięgnąć każdego. W ramach akcji zostały przygotowane plakaty z toruńskim akcentem, których autorem był toruński rysownik i grafik Marcin Treichel. Zwracały uwagę na to, że tylko dystans, maseczka i dezynfekcja mogą pomóc się nam uchronić przed wirusem. Robiły to w sposób dowcipny i „toruński”, nawiązywały bowiem do legend i tradycji związanych z naszym miastem, a ich bohaterami byli np. Mikołaj Kopernik, Flisak czy rycerze.  Drugim elementem kampanii były filmy ze znanymi torunianami, którzy przechorowali COVID.  O swoich przeżyciach opowiadali m.in. Artur Cieciórski – zwycięzca II edycji programu „You can dance”, Agnieszka Kobus-Pęńsko – rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, Mariusz Składanowski – dziennikarz Radia Gra, Juryj Czuch - trener KH Energa Toruń czy lekarz hematolog Dominik Chraniuk. Filmy pokazywane były w Internecie, na stronach miasta oraz naszych mediach społecznościowych. Dodatkowo powstał jeden zbiorczy film, który zawierał najciekawsze wypowiedzi wszystkich bohaterów - został on wyemitowany w lokalnej telewizji oraz na stronie miasta.

Kolejna intensyfikacja działań informacyjnych nastąpiła na początku roku 2021, kiedy ruszyły szczepienia przeciw COVID-19. Swoje apele, by korzystać z tej formy ochrony przed wirusem, powtarzał prezydent Michał Zaleski. W ramach kampanii „#SzczepimysięwToruniu” znani torunianie: artyści, sportowcy, społecznicy, naukowcy i przedsiębiorcy w krótkich filmach opowiadali dlaczego się będą szczepić się przeciwko COVID-19. Stworzona została też specjalna nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku z napisem „Szczepimy się w Toruniu”. Do promocji szczepień służyła także zabawna animacja pt. „Koronę mam z głowy”, której autorem był także Marcin Treichel. Film był dostępny na miejskich stronach internetowych, w serwisach społecznościowych oraz towarzyszył na ekranach korzystającym z komunikacji miejskiej.

Co roku do Torunia przybywały setki tysięcy turystów. Z myślą o nich i o branży turystycznej powstała akcja #CityWillWait, której działania pod hasłem koncentrowały się na turystycznej promocji miast w sferze online. Polega ona na „wywoływaniu” kolejnych miast, które pod wspólnym hasztagiem #CityWillWait oraz spójna grafiką, promują swoje atrakcje, nawiązując jednocześnie do innych miast. W ramach akcji stworzony został film promujący miasto, który pokazywał rzeczywistość przed pandemią. Na końcu wideo pojawia się deklaracja, że Toruń poczeka. Kiedy sytuacja epidemiczna zaczęła się poprawiać i niektóre obostrzenia zostały zniesione, stworzono odpowiednik  akcji - #TorunIsReady, który dotyczył miast partnerskich.

Podjęta została akcja mająca pomóc branży gastronomicznej. #WspieramGastroToruń – to projekt zachęcający do korzystania z usług kulinarnych oferowanych przez toruńskie restauracje, bary i punkty gastronomiczne do zamawiania posiłków na wynos lub do skorzystania z oferty na miejscu w lokalu czy na terenie tzw. ogródka. W ramach akcji powstał film oraz posty na stronie FB Mój Toruń, a osobiście akcję wsparł również Prezydent Torunia, wybierając się do jednego z punktów gastronomicznych.

Dzięki Wydziałowi Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Torunia w mediach społecznościowych ukazał się cykl filmów pn. „Zostań w domu, ćwicz z nami”, w których toruńscy sportowcy prezentowali treningi online, przeznaczone zarówno dla dzieci, młodzieży, ale też i seniorów.

Najczęściej czytane aktualności

  • Koronawirus, Miasto
    319 osób zgłosiło się do punktu w toruńskiej galerii Plaza i przyjęło szczepionkę przeciw koronawirusowi. W niedzielę, 13 czerwca 2021 r. na chętnych czekamy na dziedzińcu Ratusza Staromiejskiego i w Miejskiej Przychodni Specjalistycznej.
  • Miasto
    Na 13 czerwca 2021 r. zaplanowano drugi i ostatni dzień pikniku w Muzeum Twierdzy Toruń. Po deszczowej sobocie, niedziela zapowiada się ciepła i bez opadów. Zapraszamy!
  • Grafika epidemiczna dla Torunia
    Koronawirus, Miasto
    W Toruniu w ciągu ostatniej doby potwierdzono 3 przypadki zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. Nie odnotowano ofiar śmiertelnych.
  • Kultura, Miasto
    Na ostatni weekend sezonu artystycznego Toruńska Orkiestra Symfoniczna przygotowała weekend poświęcony rosyjskiemu kompozytorowi Igorowi Strawińskiemu. 11 czerwca publiczność w CKK Jordanki wysłuchała koncertu "Ogniste fajerwerki".
  • Miasto, Sport
    W 9. rundzie PGE Ekstraligi eWinner Apator Toruń uległ przed własną publicznością drużynie Bertard Sparta Wrocław 36:54.
  • Na zdjęciu toruńska starówka w deszczu
    Miasto
    W sobotę, 12 czerwca 2021 r. na terenie Torunia i powiatu toruńskiego mogą wystąpić nagłe opady gradu i burze.