Jazda taniej i na czas | www.torun.pl

Jazda taniej i na czas

Drogi, Miasto, MZK
Publication date: 13 July 2016
Author: Sylwia Derengowska
Zdjęcie do artykułu: Jazda taniej i na czas

Nowe bilety czasowe i grupowe, niższe opłaty za sieciówki miesięczne, nocne przejazdy nocne i trasy miejsko-podmiejskie - to tylko niektóre kwestie dotyczące komunikacji miejskiej, którymi radni zajmą się na najbliższej sesji 21 lipca 2016 r.

Planuje się wprowadzenie ujednoliconej taryfy biletowej za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym, uwzględniającą strefy biletowe. W dotychczasowej ofercie taryfowej planuje się wprowadzić następujące zmiany:

1)     bilety jednorazowe zastąpić jednoprzejazdowymi bądź 30 minutowymi (obowiązuje 1 wzór biletu), uprawniającymi do jednokrotnego przejazdu wybraną linią dzienną w jednej strefie, od momentu skasowania do ostatniego przystanku określonego w rozkładzie jazdy bądź do przejazdu z przesiadkami na wszystkich liniach dziennych w obu strefach w czasie 30 minut od momentu skasowania;

2)     wprowadzić bilety czasowe 60 i 90 minutowe uprawniające do przejazdu z przesiadkami na wszystkich liniach dziennych w obu strefach w czasie odpowiednio 60 lub 90 minut od momentu skasowania;

3)     znieść podwójną opłatę za przejazd na trasach miejsko-podmiejskich, uprawniając do korzystania z biletów czasowych w strefie I i II;

4)     znieść podwójną opłatę za przejazd nocnymi liniami autobusowymi;

5)     poszerzyć uprawnienia do korzystania z biletów dobowych (wcześniej funkcjonujących jako jednodniowe) i tygodniowych na liniach dziennych i nocnych w strefie I i II;

6)     obniżyć ceny biletów miesięcznych na liniach miejsko-podmiejskich;

7)     poszerzyć taryfę biletową o bilety grupowe uprawniające grupę liczącą do 15 osób do wielokrotnych przejazdów na wszystkich liniach dziennych w dniu skasowania.

Szacuje się, że zmiana taryfy opłat spowoduje spadek wpływów ze sprzedaży biletów w granicy 300 tys. zł w skali roku.

Dla uproszczenia przepisów taryfowych w kontekście obniżenia opłat za przejazdy na liniach miejsko-podmiejskich, a także zróżnicowania opłaty za przejazd od czasu przejazdu, wprowadza się także dwie strefy biletowe: I  strefa - obejmująca obszar w granicach administracyjnych Torunia, II strefa - obejmująca obszar gmin, z którymi zawarto porozumienia międzygminne.

Planuje się obniżyć ceny biletów na trasach miejsko-podmiejskich. Normalny bilet miesięczny na jedną linię autobusową w strefie I i II kosztować ma 82 zł (wcześniej 83 zł), ulgowy 41 zł (wcześniej 41,50 zł), a normalny bilet miesięczny na wszystkie linie dzienne w strefie I i II – 120 zł (wcześniej 122,40 zł), a ulgowy 60 zł (wcześniej 61,20 zł). 

Zakres biletów sprzedawanych przez kierowców i motorniczych planuje się poszerzyć o bilety czasowe.

Na liniach sezonowych ważne będą wyłącznie bilety jednoprzejazdowe lub 30 minutowe oraz bilety wieloprzejazdowe (karnety 8 przejazdowe). 

Propozycje nowych cen biletów

Propozycje nowych zasad