17 czerwca 2009 r. o godz. 13.00 w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg przy ul. Grudziądzkiej 159 prezydent Torunia popisze z firmą Skanska umowę na budowę Trasy Staromostowej na odcinku od ul. Polnej do granicy miasta. 3,5 km drogi powstanie do końca 2010 r.
Budowany odcinek to element szkieletowego układu drogowego Torunia na osi północ-południe, biegnącego od węzła Kluczyki na południowej obwodnicy miasta, przez istniejący most drogowy im. Piłsudskiego i plac Niepodległości, wzdłuż alei 700-lecia, ul. Chełmińską aż do granic miasta.
W ramach zadania zostanie wykonany około 3,5 km odcinek Szosy Chełmińskiej. Od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Owsianą (około 1,8 km) planowane jest wykonanie ulicy w układzie dwóch jezdni, każda o szerokości 7 m, przedzielonych pasem zieleni szerokości 6,0 m. Od skrzyżowania z ul. Owsianą do granic administracyjnych miasta Torunia (około 1,7 km) ulica przebiegać będzie w układzie jednojezdniowym o szerokości 7 m.
Wzdłuż odcinka projektowana jest ścieżka rowerowa o szerokości 2,0 m. (po jednej stronie ulicy) oraz obustronne chodniki z kostki betonowej o szerokości 2,5 m (na odcinku od ul. Polnej do ul. Owsianej) Odwodnienie ulicy nastąpi dzięki odprowadzeniu powierzchniowemu wód opadowych do nowych wpustów deszczowych, podłączonych do istniejącej kanalizacji (na odcinku dwujezdniowym) a także powierzchniowo do rowu przydrożnego (na odcinku jednojezdniowym). W ramach zadania zostaną także wykonane zatoki autobusowe obsługujące komunikację publiczną.. Projekt zakłada także wykonanie nowego oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej oraz urządzenie terenów zieleni. Zadanie będzie realizowane do 30 listopada 2010 r. i będzie współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.
W przetargu na budowę wzięło udział 7 firm, najtańszą ofertę złożyła firma SKANSKA na kwotę 16.399.195,23 zł, natomiast najdroższą toruńska firma POL-DRÓG na kwotę 25.217.347,86 zł. Na realizację zadania w budżecie gminy zarezerwowana była kwota 23 mln zł. Niższe ceny oferowane przez wykonawców to m.in. efekt spadających cen masy bitumicznej, kruszywa, betonu i krawężników. Dodatkowym czynnikiem jest to, że inwestycja będzie realizowana dwa lata, co w okresie zimowym zapewnia byt firmie wykonawczej.