Po raz kolejny toruński "Gotyk na dotyk" znalazł się wśród najlepszych haseł promocyjnych w całej Polsce. Wyniki rankingu zostały ogłoszone w poniedziałkowym wydaniu (07.09.) "Rzeczpospolitej".
W sondażu przeprowadzonym przez Gfk Polonia na zlecenie "Rzeczpospolitej" toruńskie hasło znalazło się na czwartym miejscu wraz z Wrocławiem ("Wrocław - miasto spotkań"). Głosowało na nie aż 20% badanych. Wyprzedziły nas tylko Mazury ("Mazury - cud natury"), "Magiczny Kraków" i Gdańsk ("Gdańsk - tu się żyje!"). Na lidera rankingu swoje głosy oddało 46% respondentów.
- "Gotyk na dotyk" oferuje kojarzącą się z gotykiem tajemnicę, która jest na wyciągnięcie ręki. Na dodatek jest w formie rymowanki zapadającej w pamięć – tak toruński slogan ocenił Wiesław Gałązka ekspert ds. wizerunku, wykładowca z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Hasło "Gotyk na dotyk" powstało w wyniku otwartego konkursu rozpisanego przez dawny Wydział Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta wśród mieszkańców Torunia. Jest używane od 2003 roku. Okazało się bezkonkurencyjne wśród blisko 300 nadesłanych propozycji.
Co istotne, bardzo łatwo wpada ono w ucho. Mimo że rymy w hasłach promocyjnych nie są wskazane, bo często ocierają się o rymy częstochowskie, to w tym przypadku udało się uniknąć trywialności - mówi Agnieszka Pietrzak, rzecznik prasowy prezydenta Torunia. - Najważniejsze jednak dla nas było to, że hasło jest krótkie, treściwe, w pełni oddające wartość dziedzictwa kulturowego Torunia i budzące jednoznaczne skojarzenia. Gotyk ceglany jest wizytówką naszego miasta - autentyczny, znajdujący się na wyciągnięcie ręki, tworzący niepowtarzalny klimat Torunia.
Badania monitoringu ruchu turystycznego przeprowadzanego od 2005 roku potwierdziły trafność doboru hasła promocyjnego - gotyk, obok Kopernika i pierników, znajduje się w czołówce elementów kojarzonych z naszym miastem.
To nie pierwszy raz, kiedy toruńskie hasło zostaje zauważone i docenione. W 2008 r. w rankingu przeprowadzonym przez branżowe pismo Press, na 42 slogany, "Gotyk na dotyk" zajął piąte miejsce.