W związku z sytuacją epidemiczną w Urzędzie Miasta Torunia wprowadzone zostaną nowe rozwiązania organizacyjne, służące sprawnej obsłudze mieszkańców, zapewnieniu ciągłości pracy oraz bezpieczeństwu pracowników. Zmiany wchodzą w życie 3 listopada 2020 r.
Nowe rozwiązania wynikają rozporządzenia Rady Ministrów z 2 listopada 2020 r., w którym od 3 listopada do 4 grudnia w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym poleca się pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Wyjątkiem są zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania, których wykonywanie nie jest możliwe w trybie zdalnym. By zapewnić sprawne działanie urzędu w okolicznościach nasilającej się epidemii, prezydent Michał Zaleski wprowadził zmiany w funkcjonowaniu poszczególnych wydziałów i biur.
Praca w cyklach rotacyjnych
Część wydziałów pracować będzie w tygodniowych cyklach rotacyjnych: połowa zespołu świadczyć będzie pracę zdalnie, druga połowa pozostanie w biurach. Po tygodniu zespoły będą się zmieniać. Taki tryb pracy obowiązywać będzie w następujących wydziałach:
Praca dwuzmianowa
Kolejnym rozwiązaniem jest wykonywanie pracy w systemie dwuzmianowym w cyklach tygodniowych w godz. 7:00-21:00. I zmiana pracować będzie od godz. 7:00 do 13:45, zaś II zmiana od godz. 14:15 do 21:00. Pomiędzy godz. 13:45 a 14:15 nastąpi przerwa na dezynfekcję i wietrzenie pomieszczeń. W takim trybie pracować będą następujące działy:
Bez zmian pozostają godziny pracy pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach: Inspektor Ochrony Danych, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Kierownik Kancelarii Tajnej.
Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców
Działy realizujące bezpośrednią obsługę mieszkańców pracują w następujący sposób:
Bezpośrednia obsługa interesantów w określonym zakresie możliwa jest także w następujących działach:
Uwaga! Przypominamy, że bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę. Konieczne jest także stosowanie się do zasad reżimu sanitarnego:
W pozostałych działach obsługa interesantów jest ograniczona i odbywać się będzie telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatorów internetowych, platformy ePUAP, urny na korespondencję, wysyłki korespondencji pocztą itp.
Skontaktuj się z Urzędem Miasta Torunia
Informacje na temat spraw załatwianych w UMT można uzyskać telefonicznie pod nr 56 611-86-53, 56 611-87-77 oraz 56 611-85-80 lub pisząc email na adres: kontakt@um.torun.pl
Wykaz miejsc z urnami korespondencyjnymi oraz godziny, w których można pozostawić korespondencję kierowaną do urzędu:
Fot. Małgorzata Litwin