Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu co raz częściej zgłaszają się konsumenci, którzy mimo iż wpłacili zaliczki nie doczekali się montażu instalacji fotowoltaicznej w umówionych terminach lub zamontowana instalacja nie działa.
Na rynku można znaleźć różne firmy oferujące montaż tego typu urządzeń. Niestety wśród rzetelnych przedsiębiorstw mogą znaleźć się także te nieuczciwe. Naszą czujność powinny wzbudzić oferty małych firm, które są niezwykle korzystne finansowo, a montaż jest możliwy w bardzo krótkim czasie.
Dobrą praktyką jest sprawdzanie firmy, która przedstawia nam ofertę – najlepiej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zwracając uwagę, od kiedy funkcjonuje dane przedsiębiorstwo i jaki ma kapitał zakładowy.
Przy wyborze firmy warto korzystać z usług takiej o ugruntowanej pozycji na rynku, która może pochwalić się wcześniejszymi montażami interesujących nas urządzeń.
Do podpisywania umowy warto przybierać kogoś z rodziny, zwłaszcza jeżeli chodzi o osoby starsze.
Nigdy nie należy płacić z góry. Jeżeli firma nalega na wpłatę zaliczki w wysokości np. 40- 80% kwoty może to być próba oszustwa.
Należy pamiętać również, że umowa podpisywana u klienta w domu to umowa zawarta poza lokalem firmy, przy której konsument ma prawo do odstąpienia w terminie 14 dni, bez konieczności podawania przyczyny.
Fot. Pixabay