Nowa organizacja pracy urzędu | www.torun.pl

Serduszko w kolorze ukraińskiej flagi - niebieski i żółty, poziomy pas.

Flaga Unii Europejskiej. Żółte gwiazdki ułożone w okrąg na niebieskim tle. Pod flagą napis Unia Europejska.

Nowa organizacja pracy urzędu

Koronawirus, Miasto
Data publikacji: 02 listopada 2020
Autor: Magdalena Kujawa
budynek Urzędu Miasta przy Wałach gen. Sikorskiego 8, fot. M. litwin

W związku z sytuacją epidemiczną w Urzędzie Miasta Torunia wprowadzone zostaną nowe rozwiązania organizacyjne, służące sprawnej obsłudze mieszkańców, zapewnieniu ciągłości pracy oraz bezpieczeństwu pracowników. Zmiany wchodzą w życie 3 listopada 2020 r.

Nowe rozwiązania wynikają rozporządzenia Rady Ministrów z 2 listopada 2020 r., w którym od 3 listopada do 4 grudnia w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym poleca się pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Wyjątkiem są zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania, których wykonywanie nie jest możliwe w trybie zdalnym. By zapewnić sprawne działanie urzędu w okolicznościach nasilającej się epidemii, prezydent Michał Zaleski wprowadził zmiany w funkcjonowaniu poszczególnych wydziałów i biur.

Praca w cyklach rotacyjnych

Część wydziałów pracować będzie w tygodniowych cyklach rotacyjnych: połowa zespołu świadczyć będzie pracę zdalnie, druga połowa pozostanie w biurach. Po tygodniu zespoły będą się zmieniać. Taki tryb pracy obowiązywać będzie w następujących wydziałach:

  • Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków,
  • Biuro Obsługi Urzędu,
  • Biuro Ogrodnika Miejskiego,
  • Biuro Projektów Informatycznych,
  • Biuro Rewitalizacji,
  • Biuro Toruńskiego Centrum Miasta,
  • Miejski Rzecznik Konsumentów,
  • Wydział Architektury i Budownictwa,
  • Wydział Edukacji,
  • Wydział Geodezji i Kartografii,
  • Wydział Gospodarki Komunalnej,
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
  • Wydział Inwestycji i Remontów,
  • Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji,
  • Wydział Kultury,
  • Wydział Ochrony Ludności,
  • Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego
  • Wydział Promocji i Turystyki,
  • Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego,
  • Wydział Sportu i Rekreacji,
  • Wydział Środowiska i Ekologii.

Praca dwuzmianowa

Kolejnym rozwiązaniem jest wykonywanie pracy w systemie dwuzmianowym w cyklach tygodniowych w godz. 7:00-21:00. I zmiana pracować będzie od godz. 7:00 do 13:45, zaś II zmiana od godz. 14:15 do 21:00. Pomiędzy godz. 13:45 a 14:15 nastąpi przerwa na dezynfekcję i wietrzenie pomieszczeń. W takim trybie pracować będą następujące działy:

  • Biuro Kadr i Płac,
  • Biuro Rady Miasta,
  • Kancelaria Prezydenta Miasta,
  • Wydział Księgowości,
  • Wydział Podatków i Windykacji,
  • Wydział Prawny,
  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej. 
  • Pracę w systemie dwuzmianowym nadal świadczą:
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Wydział Obsługi Mieszkańców,
  • Wydział Spraw Administracyjnych.

Bez zmian pozostają godziny pracy pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach: Inspektor Ochrony Danych, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Kierownik Kancelarii Tajnej.

Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców

Działy realizujące bezpośrednią obsługę mieszkańców pracują w następujący sposób:

  • Urząd Stanu Cywilnego - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty w godz. 8:00-12:00,
  • Wydział Obsługi Mieszkańców i Wydział Spraw Administracyjnych - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty: 7 i 21 listopada, 5 i 12 grudnia oraz 9 i 16 stycznia 2021 r. w godz. 7:30-14:30,
  • Wydział Księgowości - kasa - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-13:30.

Bezpośrednia obsługa interesantów w określonym zakresie możliwa jest także w następujących działach:

  • Wydział Architektury i Budownictwa - wydawanie dokumentacji budowlanej,
  • Wydział Edukacji - stypendia szkolne,
  • Wydział Geodezji i Kartografii - wydawanie dokumentacji geodezyjnej np. na potrzeby banku lub aktu notarialnego.
  • Działy, które prowadzą postępowania administracyjne realizować będą także prawo wglądu w akta sprawy.

Uwaga! Przypominamy, że bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę. Konieczne jest także stosowanie się do zasad reżimu sanitarnego:

  • wchodzącym mierzona jest temperatura,
  • obowiązkowa dezynfekcja rąk lub założenie rękawiczek jednorazowych,
  • obowiązkowe zakrywanie ust i nosa.

W pozostałych działach obsługa interesantów jest ograniczona i odbywać się będzie telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatorów internetowych, platformy ePUAP, urny na korespondencję, wysyłki korespondencji pocztą itp.

Skontaktuj się z Urzędem Miasta Torunia

Informacje na temat spraw załatwianych w UMT można uzyskać telefonicznie pod nr 56 611-86-53, 56 611-87-77 oraz 56 611-85-80 lub pisząc email na adres: kontakt@um.torun.pl

Wykaz miejsc z urnami korespondencyjnymi oraz godziny, w których można pozostawić korespondencję kierowaną do urzędu:

  • ul. Wały gen. Sikorskiego 25, ul. Batorego 38/40 oraz ul. Bydgoskiej 5 - w godz. 7.30 - 20.30
  • ul. Wały gen. Sikorskiego 8, ul. Grudziądzka 126 b oraz ul. Fałata 39 - w godz. 7.30 - 17.00

Fot. Małgorzata Litwin

Najczęściej czytane aktualności

  • Na zdjęciu: mężczyźni w garniturach i krawatach podpisują umowę
    Drogi, Miasto
    Poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie komfortu przejazdu, nowa infrastruktura dla rowerzystów i pieszych, energooszczędne oświetlenie - tak najkrócej można powiedzieć o dwóch inwestycjach drogowych, których realizacja rozpocznie się już niebawem w Toruniu. Pierwsza z nich obejmie przebudowę drogi krajowej nr 91 w rejonie skrzyżowania z ul. Strobanda...
  • Miasto
    21 kwietnia 2024 r. w godz. 7:00-21:00 zagłosujemy w II turze wyborów samorządowych, w których wybierzemy Prezydenta Miasta Torunia. Przed głosowaniem warto upewnić się, gdzie znajduje się twój lokal wyborczy.
  • Miasto
    W środę 24 kwietnia 2024 r. o godz. 17:00 w Domu Muz przy ul. Poznańskiej 52 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące wprowadzonych niedawno zmian tras przejazdu autobusów linii nr 20 na Podgórzu i nowo wprowadzonej linii nr 21.
  • Kultura, Miasto
    Do tej pory w 27 edycjach konkursu w Toruniu wyłoniono 145 laureatek i laureatów, a 8 spośród nich zostało laureatkami i laureatami na szczeblu ogólnopolskim. - To nasza toruńska duma i promocja. Wszystkim, którzy byli w grupie Ośmiu Wspaniałych serdecznie gratuluję i dziękuję za reprezentowanie naszego miasta – powiedział prezydent Torunia Michał...
  • Miasto
    Dodatkowy nabór dotyczy kandydatów do rady społecznej ds. konsultacji społecznych będących przedstawicielami organizacji pozarządowych działających w Toruniu.
  • Zgłoś projekt do Budżetu Obywatelskiego
    Miasto
    17 kwietnia 2024 r. rozpoczęło się przyjmowanie projektów do Budżetu Obywatelskiego Torunia na rok 2025.
  • 21 kwietnia 2024 r. w godz. 7:00-21:00 zagłosujemy w II turze wyborów samorządowych, w których wybierzemy Prezydenta Miasta Torunia. Przed głosowaniem warto upewnić się, gdzie znajduje się twój lokal wyborczy.
  • Dzięki IKEA Bydgoszcz uczniowie mogą przeprowadzać eksperymenty w zmodernizowanej sali warsztatowej w głównym budynku toruńskiego Młyna Wiedzy.
  • W rocznicę śmierci prof. Artura Hutnikiewicza i prof. Mariana Biskupa przedstawiciele miasta złożyli kwiaty na grobach honorowych obywateli Torunia.
  • Rusza konkurs fotograficzny pn. „Legendarny Toruń”. Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich amatorów fotografii, chcących pokazać w swoich pracach legendarne oblicze miasta. Prace oceni jury pod przewodnictwem uznanego fotografa Jacka Kutyby. Konkurs jest częścią projektu „Park Kultury”, realizowanego przez Stowarzyszenie GoSport.
  • Do tej pory w 27 edycjach konkursu w Toruniu wyłoniono 145 laureatek i laureatów, a 8 spośród nich zostało laureatkami i laureatami na szczeblu ogólnopolskim. - To nasza toruńska duma i promocja. Wszystkim, którzy byli w grupie Ośmiu Wspaniałych serdecznie gratuluję i dziękuję za reprezentowanie naszego miasta – powiedział prezydent Torunia Michał...
  • Mieszkańcy Torunia będą mieli możliwość bezpłatnie założyć chip swoim pupilom – rusza akcja finansowana przez Gminę Miasta Toruń.
  • Powiększy się wolumen powierzchni usługowo-biurowej w Toruniu. Taką inwestycję zapowiada zwycięzca przetargu na sprzedaż miejskiej działki przy ul. Grudziądzkiej 194 firma Lem-Bud. Deweloper wpłaci do kasy Torunia 8,7 mln zł.
  • Do 31 maja 2024 r. można składać wnioski do planu ogólnego Torunia – dokumentu z zakresu zagospodarowania przestrzennego, który zastąpi obowiązujące dotychczas studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.