Od początku 2021 r. wydziały i biura Urzędu Miasta Torunia nadal pracować będą częściowo w trybie zdalnym. Na wizytę w działach obsługujących mieszkańców nadal trzeba się umawiać wcześniej.
Rozwiązanie to ma zapobiec rozprzestrzenianiu się epidemii i wynika wprost z rozporządzenia Rady Ministrów z 21 grudnia 2020 r., które przedłuża do 17 stycznia 2021 r. obowiązek polecania przez kierowników urzędów administracji publicznej pracy zdalnej pracownikom. W związku z tym prezydent Torunia Michał Zaleski przedstawił rozwiązania, które w toruńskim urzędzie będą obowiązywać od 2 do 17 stycznia 2021 r.
Pracę na miejscu oraz zdalnie w tygodniowych cyklach rotacyjnych realizować będą:
• Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków,
• Biuro Ogrodnika Miejskiego,
• Biuro Obsługi Urzędu,
• Biuro Projektów Informatycznych,
• Biuro Rewitalizacji,
• Biuro Toruńskiego Centrum Miasta,
• Miejski Rzecznik Konsumentów,
• Wydział Architektury i Budownictwa,
• Wydział Edukacji,
• Wydział Geodezji i Kartografii,
• Wydział Gospodarki Komunalnej,
• Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
• Wydział Inwestycji i Remontów
• Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji,
• Wydział Kultury,
• Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego – Referat Nadzoru Finansowego,
• Wydział Ochrony Ludności,
• Wydział Promocji i Turystyki,
• Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego,
• Wydział Sportu i Rekreacji,
• Wydział Środowiska i Ekologii,
• Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.
Pracę w systemie dwuzmianowym w godzinach od 7:00 do 21:00, wykonują następujące jednostki:
• Wydział Obsługi Mieszkańców,
• Wydział Spraw Administracyjnych,
• Biuro Rady Miasta,
W pełnym składzie, z uwagi na ilość spraw związanych z rozpoczęciem roku i zapewnieniem sprawnej realizacji zadań, pracować będą:
• Biuro Kadr i Płac,
• Kancelaria Prezydenta Miasta Torunia,
• Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
• Urząd Stanu Cywilnego,
• Wydział Księgowości,
• Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego – Referat Kontroli oraz Zespół ds. planowania księgowości i budżetu,
• Wydział Podatków i Windykacji,
• Wydział Prawny.
Szczegółowy wykaz działów wraz z godzinami pracy znaleźć można w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce "Wydziały i biura" - kliknij tutaj, aby przejść do strony.
Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców
Z uwagi na zakres wykonywanych zadań, bezpośrednią obsługę interesantów nadal realizować będą następujące działy:
• Wydział Obsługi Mieszkańców i Wydział Spraw Administracyjnych – od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 13:30 oraz 14:30-20:30, a także w dwie soboty: 9 i 16 stycznia 2021 r. w godz. 7:30 – 14:30,
• Urząd Stanu Cywilnego – od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15.30, a Referat Zgonów także w soboty w godz. 8:00 – 12:00
• Wydział Księgowości – kasa – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 13:30
Bezpośrednia obsługa interesantów możliwa jest w poniżej wymienionych działach oraz zakresach:
• Wydział Architektury i Budownictwa – wydawanie dokumentacji budowlanej,
• Wydział Geodezji i Kartografii – wydawanie dokumentacji geodezyjnej np. na potrzeby banku lub aktu notarialnego.
Uwaga! Bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko i wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę oraz w warunkach reżimu sanitarnego.
fot. Małgorzata Litwin