Po raz dziewiąty Toruń zaprezentuje się na największych Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie, które potrwają od 10 do 14 marca 2010 roku. Nasze stoisko, o powierzchni 10 m kw, stanowić będzie część powierzchni promocyjnej Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Motywem przewodnim tegorocznej promocji będą obchody 777–lecia lokacji Miasta. Duży nacisk zostanie położony na zaakcentowanie faktu ubiegania się o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Powyższe tematy znajdą swoje odzwierciedlenie w postaci licznych materiałów promocyjnych. Graficznym motywem przewodnim toruńskiego stoiska na ITB w Berlinie będzie niezwykle barwna i interesująca grafika Jacka Yerki. Dużą rolę odegra również promocja rozbudowującej się z roku na rok oferty kulturalno-rozrywkowej.
Obok Torunia swoje walory będzie prezentowała m.in. Bydgoszcz, Włocławek, Grudziądz, Ciechocinek, Inowrocław, Bory Tucholskie. Polska wzorem lat ubiegłych będzie zajmowała całą halę wystawienniczą numer 15A.
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB to największe i jedne z najważniejszych światowych imprez turystycznych. Co roku odbywają się one w kompleksie wystawienniczym Messe Berlin, a powierzchnia wystawiennicza samych targów wynosi 160.000 m2. W roku ubiegłym targi odwiedziło 178 971 tys. osób, a udział w nich wzięło 11 098 wystawców z 187 krajów.
Państwem Partnerskim tegorocznej edycji ITB będzie Turcja.
Z uwagi na liczbę mieszkańców i poziom ich zamożności, rynek niemiecki jest rynkiem o który zabiegają wszystkie regiony turystyczne świata. Główne motywy podróży urlopowych Niemców nie zmieniają się od lat i są zorientowane na wypoczynek: odprężenie, zebranie nowych sił i nabranie dystansu do codzienności. Co do form wypoczynku – od lat w czołówce są plaża, kąpiel, a także turystyka miejska i objazdowa oraz zdrowotna.
Niemcy są dla polskiej turystyki najważniejszym rynkiem zagranicznym. Wg szacunków Instytutu Turystyki do Polski przyjeżdża rocznie ok. 5 mln turystów niemieckich (w roku 2008 4,8 mln), co stanowi ponad 35% wszystkich turystów zagranicznych odwiedzających nasz kraj.
Według badań, Polska już od kilku lat znajduje się w grupie dziesięciu najbardziej ulubionych zagranicznych destynacji urlopowych Niemców, zajmując w niej 8 miejsce między takimi potentatami jak Hiszpania, Włochy, Austria, Francja i Grecja.
Toruń należy do grupy polskich miast, które na stałe wpisały się w plany podróży turystów z Niemiec. U progu tych wyjazdów leży już nie tylko turystyka sentymentalna, ale wzbogacana z roku na rok oferta kulturalno-rozrywkowa, które rozszerza spektrum wiekowe odbiorców. Coraz chętniej przyjeżdżają do Torunia młodzi ludzie, turyści z zagranicy zafascynowani klimatem naszego Miasta.
Miasto na targach reprezentować będą pracownicy Toruńskiego Centrum Miasta oraz Ośrodka Informacji Turystycznej.