Sprawy wyborcze załatwisz w DODATKOWYCH GODZINACH PRACY URZĘDU oraz w SOBOTĘ.
Zaświadczenia o prawie do głosowania, dopisanie do spisu wyborców, wpis do stałego rejestru wyborców i głosowanie przez pełnomocnika - zobacz terminy, w których możesz załatwić te sprawy przed II turą wyborów prezydenckich, która odbędzie się 12 lipca 2020.
Zaświadczenie o prawie do głosowania
Jeżeli pobrałeś takie zaświadczenie przed pierwszą turą nie musisz nic robić - otrzymane wówczas dokumenty pozwalają zagłosować w dowolnej komisji wyborczej. Jeżeli natomiast nie pobierałeś zaświadczenia przed pierwszą turą wyborów, ale chcesz je mieć na drugą turę, możesz wnioskować o jego wydanie do 10 lipca 2020 (piątek).
Jak złożyć wniosek?
Do pobrania:
Zaświadczenie można odebrać osobiście lub przez osobę upoważnioną.
UWAGA!
Pamiętaj o wcześniejszym umówieniu terminu wizyty w Wydziale Spraw Administracyjnych: tel. 56 611-83-24, 56 611-83-45 lub e-mail: wsa@um.torun.pl
Jeżeli pobrałeś zaświadczenie przed pierwszą turą głosowania to otrzymałeś dwa egzemplarze – po jednym na każdą turę. Nie składasz w takim przypadku żadnego nowego wniosku. W dniu ponownego głosowania możesz udać się do dowolnego lokalu wyborczego i zagłosować tam na podstawie drugiego posiadanego zaświadczenia.
Dopisanie do spisu wyborców
Jeżeli na pierwszą turę wyborów prezydenckich dopisałeś się do spisu wyborców poza miejscem swojego zamieszkania, to będziesz w tym samym spisie uwzględniony również w drugiej turze głosowania. Jeżeli jednak w drugiej turze chcesz głosować w innym miejscu niż w pierwszym, to musisz pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania z Wydziału Spraw Administracyjnych UMT przy ul. Stefana Batorego 38/40.
Jeżeli w pierwszej turze głosowałeś w miejscu stałego zamieszkania (np. w Toruniu), ale w dniu ponownego głosowania będziesz przebywał poza tym miejscem, to powinieneś w nowym miejscu (nowym urzędzie gminy) zgłosić wniosek o dopisanie do spisu w tej gminie.
Dopisanie do spisu wyborców można zgłosić do 7 lipca 2020 r.
Do pobrania
Gdzie złożyć wniosek, JEŻELI CHCESZ DOPISAĆ SIĘ DO SPISU W TORUNIU?
*Należy pamiętać, że wniosek wysłany pocztą zwykłą powinien dotrzeć do urzędu najpóźniej do 7 lipca br.
Wpis do stałego rejestru wyborców miasta Torunia
Organ jest zobowiązany do wydania decyzji w terminie 5 dni od przyjęcia wniosku, zatem wnioski winny być złożone
Proszę o zwrócenie uwagi na kompletność wniosku oraz załączenie dowodów (kopie, skany) potwierdzających stałe zamieszkiwanie pod deklarowanym adresem.
Głosowanie przez pełnomocnika
Nadal można składać wnioski o głosowanie przez pełnomocnika. Termin upływa 3 lipca 2020 r. Kontakt tel. z urzędnikiem prowadzącym : 56 611 83 49 lub 56 611 83 50.
/-/