Zwycięska kampania | www.torun.pl

Serduszko w kolorze ukraińskiej flagi - niebieski i żółty, poziomy pas.

Flaga Unii Europejskiej. Żółte gwiazdki ułożone w okrąg na niebieskim tle. Pod flagą napis Unia Europejska.

Zwycięska kampania

Koronawirus, Miasto
Data publikacji: 14 maja 2021
Autor: Magdalena Winiarska
Grafika przedstawiająca w zabawny sposób różowego koronawirusa

Miasto Toruń zdobyło 1. miejsce jako samorządowy Lider Komunikacji i Promocji w obszarze komunikacji pandemicznej - za całość komunikacji z mieszkańcami podczas pandemii.

Nagrody dla samorządowych Liderów Komunikacji i Promocji w czterech obszarach: komunikacji społecznej, promocji, ekologii i komunikacji pandemicznej przyznał „Dziennik Gazeta Prawna” w ramach plebiscytu Perły Samorządu 2021.

- Ta nagroda stanowi zwieńczenie naszych starań o pełne i wiarygodne informowanie, ale i edukowanie, promowanie właściwych postaw tak istotnych w walce z pandemią. Jestem dumny, że praca i starania tak wielu zaangażowanych w tę akcję osób zostały zauważone i docenione - mówi prezydent Michał Zaleski.

Komunikacja pandemiczna w Toruniu odbywa się od początku poprzez stronę miasta www.torun.pl  - przejdź do strony, media społecznościowe, lokalne media, jak też w przestrzeni publicznej, czyli w środkach transportu, w gablotach w wiatach przystankowych, na słupach ogłoszeniowych.

Dowodem na to, jak ważna jest właściwa komunikacja, był pierwszy majowy weekend, kiedy w ciągu 3 dni, dzięki intensywnej kampanii informacyjnej, udało się skłonić do przyjęcia szczepionki w tymczasowym punkcie w CKK Jordanki ponad 3600 osób.

Kliknij, aby powiększyć

Miasto Toruń od początku pandemii postawiło na komunikację z mieszkańcami na wielu płaszczyznach. Pierwsza informacja o koronawirusie na stronie miasta pojawiła się 27 lutego 2020 r. i dotyczyła zasad profilaktyki zachorowań przekazanych przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu. Od tej daty przez rok, tj. do końca lutego 2021 roku, w serwisie miejskim pojawiło się ponad 800 artykułów związanych z tematyka pandemiczną. Informacje grupowane były tematycznie, a później powstał dodatkowo osobny blok z informacjami dot. koronawirusa, na górze strony, pod banerami, aby jeszcze bardziej ułatwić znalezienie artykułów o tematyce związanej z pandemią. Informacje, jakie się tam pojawiają, to zarówno raporty dziennie dotyczące liczby zakażeń, sytuacji w placówkach edukacyjnych i opieki żłobkowej i przedszkolnej, jak m.in. informacje opisujące działania podejmowane przez jednostki miejskie. To także m.in. lista darczyńców i z drugiej strony – lista potrzeb placówek medycznych i opiekuńczych, szczególnie podczas pierwszej fali pandemii, czy oferta kulturalna, dostępna online.

Z kolei 16 marca 2020 roku odbyła się pierwsza konferencja prasowa Prezydenta Miasta Torunia, podczas której przekazane zostały informacje dotyczące zarówno zakażeń w mieście, jak i działań podejmowanych w zakresie walki z pandemią. Od tego momentu konferencje – obecnie cotygodniowe, ale w czasie intensywnego rozwoju pandemii nawet codzienne – stały się jednym z głównych źródeł informacji o sytuacji w mieście. W przestrzeni miejskiej – na przystankach autobusowych i tramwajowych, na słupach ogłoszeniowych, w środkach transportu pojawiły się plakaty informujące o aktualnych obostrzeniach oraz o zasadach profilaktyki, a następnie – zachęcające do szczepień.

W październiku 2020 r. ruszyła nowa odsłona kampanii, która przypomnieć miała mieszkańcom najważniejsze zasady bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz uzmysłowić, że wirus może dosięgnąć każdego. W ramach akcji zostały przygotowane plakaty z toruńskim akcentem, których autorem był toruński rysownik i grafik Marcin Treichel. Zwracały uwagę na to, że tylko dystans, maseczka i dezynfekcja mogą pomóc się nam uchronić przed wirusem. Robiły to w sposób dowcipny i „toruński”, nawiązywały bowiem do legend i tradycji związanych z naszym miastem, a ich bohaterami byli np. Mikołaj Kopernik, Flisak czy rycerze.  Drugim elementem kampanii były filmy ze znanymi torunianami, którzy przechorowali COVID.  O swoich przeżyciach opowiadali m.in. Artur Cieciórski – zwycięzca II edycji programu „You can dance”, Agnieszka Kobus-Pęńsko – rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, Mariusz Składanowski – dziennikarz Radia Gra, Juryj Czuch - trener KH Energa Toruń czy lekarz hematolog Dominik Chraniuk. Filmy pokazywane były w Internecie, na stronach miasta oraz naszych mediach społecznościowych. Dodatkowo powstał jeden zbiorczy film, który zawierał najciekawsze wypowiedzi wszystkich bohaterów - został on wyemitowany w lokalnej telewizji oraz na stronie miasta.

Kolejna intensyfikacja działań informacyjnych nastąpiła na początku roku 2021, kiedy ruszyły szczepienia przeciw COVID-19. Swoje apele, by korzystać z tej formy ochrony przed wirusem, powtarzał prezydent Michał Zaleski. W ramach kampanii „#SzczepimysięwToruniu” znani torunianie: artyści, sportowcy, społecznicy, naukowcy i przedsiębiorcy w krótkich filmach opowiadali dlaczego się będą szczepić się przeciwko COVID-19. Stworzona została też specjalna nakładka na zdjęcie profilowe na Facebooku z napisem „Szczepimy się w Toruniu”. Do promocji szczepień służyła także zabawna animacja pt. „Koronę mam z głowy”, której autorem był także Marcin Treichel. Film był dostępny na miejskich stronach internetowych, w serwisach społecznościowych oraz towarzyszył na ekranach korzystającym z komunikacji miejskiej.

Co roku do Torunia przybywały setki tysięcy turystów. Z myślą o nich i o branży turystycznej powstała akcja #CityWillWait, której działania pod hasłem koncentrowały się na turystycznej promocji miast w sferze online. Polega ona na „wywoływaniu” kolejnych miast, które pod wspólnym hasztagiem #CityWillWait oraz spójna grafiką, promują swoje atrakcje, nawiązując jednocześnie do innych miast. W ramach akcji stworzony został film promujący miasto, który pokazywał rzeczywistość przed pandemią. Na końcu wideo pojawia się deklaracja, że Toruń poczeka. Kiedy sytuacja epidemiczna zaczęła się poprawiać i niektóre obostrzenia zostały zniesione, stworzono odpowiednik  akcji - #TorunIsReady, który dotyczył miast partnerskich.

Podjęta została akcja mająca pomóc branży gastronomicznej. #WspieramGastroToruń – to projekt zachęcający do korzystania z usług kulinarnych oferowanych przez toruńskie restauracje, bary i punkty gastronomiczne do zamawiania posiłków na wynos lub do skorzystania z oferty na miejscu w lokalu czy na terenie tzw. ogródka. W ramach akcji powstał film oraz posty na stronie FB Mój Toruń, a osobiście akcję wsparł również Prezydent Torunia, wybierając się do jednego z punktów gastronomicznych.

Dzięki Wydziałowi Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Torunia w mediach społecznościowych ukazał się cykl filmów pn. „Zostań w domu, ćwicz z nami”, w których toruńscy sportowcy prezentowali treningi online, przeznaczone zarówno dla dzieci, młodzieży, ale też i seniorów.

Najczęściej czytane aktualności

  • Kultura, Miasto
    Zabytek wraz z terenem przyległym zostanie przekazany umową użyczenia Toruńskiej Agendzie Kulturalnej. W pierwszym etapie na miejscu powstanie ogrodzenie, a cały teren zostanie objęty dozorem monitoringu. Wykonane zostaną również najpotrzebniejsze prace porządkowe i konserwacyjne.
  • Inwestycje, Miasto
    Prezydent Paweł Gulewski wręczył klucze rodzinom uprawnionym do wynajęcia lokalu mieszkalnego w budynku przy ul. Rolniczej 5-5A/7-7A w Toruniu. W budynku mieszczą się łącznie 72 mieszkania.
  • Na zdjęciu: trwa remont łazienki
    Miasto
    Jak co roku wakacje są czasem, kiedy w szkołach przeprowadzane są remonty. W 2024 roku wykonane zostaną prace za łącznie 9,5 mln zł.
  • 5. sesja Rady Miasta Torunia
    Miasto
    18 lipca 2024 r. o godz. 10.00 rozpocznie się 5. sesja Rady Miasta Torunia.
  • Szosa Lubicka do remontu
    Drogi, Miasto
    Miejski Zarząd Dróg w Toruniu poszukuje wykonawcy, który wykona remont ulicy Szosy Lubickiej wraz z remontem przejścia podziemnego na wysokości ulicy Piskorskiej. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 26 lipca br. Remont obejmie Szosę Lubicką na odcinku od ulicy Dziewulskiego do Olsztyńskiej wraz z remontem przejścia podziemnego na wysokości...
  • Herb województwa kujawsko-pomorskiego
    Miasto
    Uroczyste odsłonięcie herbu województwa kujawsko-pomorskiego rozpocznie 5. sesję Rady Miasta Torunia, która odbędzie się 18 lipca 2024 r.
  • Jak co roku wakacje są czasem, kiedy w szkołach przeprowadzane są remonty. W 2024 roku wykonane zostaną prace za łącznie 9,5 mln zł.
  • Miejski Zarząd Dróg poinformował, że dzisiaj (16.07.2024 r.) przeprowadzone zostaną prace związane z udrożnieniem i oczyszczeniem sieci kanalizacji deszczowej przy ul. Szosa Chełmińska.
  • - 16 lipca 2024 r. od godz. 13:00 w obszarach występowania prognozowanych silnych opadów deszczu z burzami, na mniejszych rzekach oraz w zlewniach zurbanizowanych na terenie miasta Toruń i powiatu toruńskiego mogą wystąpić gwałtowne wzrosty poziomu wody i podtopienia. Lokalnie w zlewniach kontrolowanych, w przypadku wystąpienia szczególnie...
  • Trwa konkurs „Wzorcowy zielony ogródek starówki”, w którym wyróżnione zostaną najciekawsze, najbardziej zielone i ukwiecone ogródki gastronomiczne znajdujące się na terenie zespołu staromiejskiego.
  • Spółka otworzyła swój punkt przy ul. Lelewela 9A. Firma z Wielkopolski, w przetargu organizowanym przez Miasto Toruń, zapłaciła za nieruchomość 2 700 000 zł.
  • Wtorek, 16 lipca 2024 r., zapowiada się burzowo. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał dla Torunia ostrzeżenie 2. stopnia.
  • 25 lipca 2024 roku (czwartek) odbędzie się V Międzynarodowy Wyścig Kolarski Kobiet Śladami Królewny Anny Wazówny. Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone w dniu wydarzenia od godziny 0:00 do 20:00.
  • - We wtorek 16 lipca od godz. 12:00 do godz. 19:00 prognozuje się upał. Temperatura maksymalna w dzień wyniesie od 31°C do 33°C - informuje Toruńskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.