Innowacyjne modele współpracy publicznych służb zatrudnienia ze szkołami zawodowymi | www.torun.pl

Serduszko w kolorze ukraińskiej flagi - niebieski i żółty, poziomy pas.

Flaga Unii Europejskiej. Żółte gwiazdki ułożone w okrąg na niebieskim tle. Pod flagą napis Unia Europejska.

Innowacyjne modele współpracy publicznych służb zatrudnienia ze szkołami zawodowymi

Tytuł projektu:
Wspieranie przechodzenia ze szkoły na rynek pracy. Innowacyjne modele współpracy publicznych służb zatrudnienia ze szkołami zawodowymi

Program Operacyjny:
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Oś Priorytetowa IV „Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa”
Działanie 4.3 „Współpraca ponadnarodowa”
 
Realizator:
Lider Partnerstwa – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Partnerzy projektu - Bundesagentur für Arbeit (BA) Regionaldirektion Berlin-Brandenburg, Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia, Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu, Fundacja Gospodarcza Pro Europa

Dane finansowe:
Koszt całkowity projektu: 1 899 090,48 zł (w tym dla PUP dla Miasta Torunia 111 331,20 zł i Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych 103 355,20 zł)
Kwota dofinansowania: 1 842 117,75 zł (w tym dla PUP dla Miasta Torunia 111 331,20 zł i Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych 103 355,20 zł)
Wkład własny: 56 972,73 zł
Źródła finansowania: Europejski Fundusz Społeczny, Budżet Państwa
 
Data podpisania umowy o dofinansowanie:
18.12.2018 r.
 
Termin realizacji:
1.01.2019 r. - 31.12.2021 r.
 
Opis projektu:
Cel projektu:
Zapewnienie płynnego i skutecznego przejścia młodzieży uczącej się w szkołach zawodowych i ich absolwentów na rynek pracy poprzez opracowanie i adaptację do polskich warunków, przetestowanie w 3 szkołach zawodowych na grupie 60 uczniów i w 3 PUP na grupie 30 bezrobotnych absolwentów szkół zawodowych oraz wdrożenie przez 24 instytucje (Powiatowe Urzędy Pracy lub szkoły zawodowe) innowacyjnych modeli: zacieśnienia współpracy doradców zawodowych z PUP z nauczycielami ze szkół zawodowych, wspierania przechodzenia na rynek pracy uczniów już na etapie nauki w szkole zawodowej, wspierania bezrobotnych absolwentów szkół zawodowych w wejściu na rynek pracy w ramach działalności publicznych służb zatrudnienia, bazujących na niemieckich rozwiązaniach w tym zakresie, w partnerstwie z Regionalną Dyrekcją Federalnej Agencji Pracy Berlin-Brandenburg (Bundesagentur fur Arbeit, Regionaldirektion Berlin-Brandenburg).

Opis działań:
- Przygotowanie rozwiązania we współpracy z partnerem ponadnarodowym.
- Testowanie wypracowanego rozwiązania na grupie docelowej projektu przy wsparciu partnera ponadnarodowego.
- Analiza efektów testowanego rozwiązania z uwzględnieniem opinii ekspertów oraz wsparcia partnera ponadnarodowego.
- Opracowanie z partnerem ponadnarodowym ostatecznej wersji wdrożeniowej rozwiązania z uwzględnieniem wyników testowania i przeprowadzonej analizy jego efektów.
- Wdrożenie rozwiązania do praktyki.
- Wypracowanie rekomendacji dla instytucji użytkownika w celu zapewnienia skutecznej trwałości stosowania wypracowanego rozwiązania.

Osiągnięte rezultaty:
- 25 instytucji wdrożyło nowe rozwiązania dzięki współpracy z partnerem zagranicznym;
- transfer i zaadoptowanie niemieckich rozwiązań w formie trzech innowacyjnych modeli (zacieśniono współpracę PUP ze szkołami zawodowymi, wspieranie przechodzenia na rynek pracy uczniów szkół zawodowych, wspieranie bezrobotnych absolwentów tych szkół)
- 20 reprezentantów partnerstwa ponadnarodowego i użytkowników opracowanego rozwiązania wzięło udział w wymianie doświadczeń i informacji;
- u 6 doradców zawodowych z PUP oraz 12 nauczycieli ze szkół zawodowych testujących opracowane rozwiązanie wypracowane w partnerstwie ponadnarodowym nastąpiło podniesienie świadomości, wiedzy i umiejętności;
- w 3 jednostkach krajowych partnerów nastąpił wzrost świadomości w zakresie trzech innowacyjnych modeli szkół zawodowych, wspierania przechodzenia na rynek pracy uczniów szkół zawodowych, wspierania bezrobotnych absolwentów tych szkół;
- u 66 doradców zawodowych z PUP oraz nauczycieli ze szkół zawodowych nastąpiło podniesienie świadomości, wiedzy i umiejętności w zakresie rozwiązania wypracowanego w partnerstwie ponadnarodowym.

Projekt zakończony pod względem rzeczowym i finansowym.

Metryczka projektu
Okres programowania: 
Okres programowania 2014-2020
Fundusz: 
Europejski Fundusz Społeczny
Program: 
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Typ projektu: 
Projekt konkursowy
Grupa docelowa: 
Nauczyciele
Osoby dorosłe podnoszące kwalifikacje zawodowe
Osoby zagrożone wykluczeniem społecznym
Pracownicy instytucji rynku pracy
Uczniowie
Tematyka projektu: 
Edukacja
Podniesienie kwalifikacji zawodowych
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu
Realizator: 
Zespół Szkół Mechanicznych Elektrycznych i Elektronicznych
Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia

  

Najczęściej czytane aktualności

  • Drogi, Miasto
    W poniedziałek 29 kwietnia 2024 r. o godzinie 17.00 Bulwar Filadelfijski zostanie udostępniony dla ruchu.
  • Organizacja ruchu w majówkowy weekend na Starówce
    Drogi, Miasto
    W weekend majowy w obrębie Starówki będą obowiązywać zmiany w organizacji ruchu i komunikacja miejskiej.
  • Na zdjęciu: odznaczone pary małżeńskie
    Miasto
    W Ratuszu Staromiejskim w Toruniu 9 toruńskich par odebrało Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie. Uroczystość odbyła się 26 kwietnia 2024 r.
  • Eko, Miasto
    Nowe podłogi i balustrady - zakończył się remont tarasu widokowego przy ul. Majdany.
  • Miasto
    Tuż przed majówką miasto uruchomiło w Toruniu fontanny miejskie. Wracają także widowiskowe pokazy wieczorne na fontannie Cosmopolis przy Fosie Staromiejskiej.
  • Miasto
    We wtorek 30 kwietnia 2024 r. w Komendzie Miejskiej PSP w Toruniu odbył się uroczysty apel z okazji przyjęcia obowiązków Komendanta Miejskiego PSP w Toruniu przez bryg. Sławomira Grudzińskiego.
  • Centrum Wsparcia Biznesu jest partnerem Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej - Copernican Digital Forum. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 maja 2024 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania UMK. Organizatorem konferencji jest Studenckie Koło Naukowe Forum e-biznesu.
  • Blisko 100 rowerzystów wzięło udział w pierwszej edycji historycznych rajdów rowerowych „Flisackim szlakiem”. Wydarzenie jest częścią roku upamiętniającego tradycje flisactwa w Toruniu. Kolejny rajd z tego cyklu zaplanowano 11 maja 2024.
  • Rozpoczynamy kolejny cykl biegów przełajowych pn. „Cross Barbarka 2024” i gorąco zapraszamy do udziału.
  • Przypominamy, że parkując na terenie Strefy Płatnego Parkowania w dniu 1 i 3 maja 2024 r. nie wnosimy opłat.
  • Fitch Ratings potwierdził ratingi Miasta Torunia i zmienił perspektywę międzynarodowych długoterminowych ratingów dla zadłużenia w walucie zagranicznej i krajowej z negatywnej na stabilną.
  • W dniu pierwszej sesji Rady Miasta Torunia IX kadencji, 7 maja br. w Katedrze śś. Janów odbędzie się msza święta w intencji miasta i mieszkańców.
  • W poniedziałek 29 kwietnia 2024 r. o godzinie 17.00 Bulwar Filadelfijski zostanie udostępniony dla ruchu.
  • Drużyna Arriva Twarde Pierniki zakończyła sezon 2023/2024. Podsumowanie nastąpiło podczas uroczystego spotkania, jakie odbyło się w hotelu Filmar 28 kwietnia 2024 r.