W związku z pojawiającymi się w mediach opiniami, że o plebiscytach „Toruńska Legenda Stulecia” oraz „Toruńskie Wydarzenie Stulecia” nie informowano mieszkańców, organizatorzy wyjaśniają, że konkurs promowany był m.in. w mediach społecznościowych i lokalnej prasie.
Plebiscyty zorganizowane były w ramach obchodów setnej rocznicy powrotu Torunia do wolnej Polski. Plebiscytom poświęcona byla m.in. konferencja prasowa, na której obecni byli lokalni i regionalni dziennikarze, a informacje pokonferencyjne pojawiały się w prasie drukowanej i internetowej oraz radiowych i telewizyjnych serwisach informacyjnych.
Kompleksowe informacje dotyczące wyboru "Toruńskiej Legendy Stulecia" i "Toruńskiego Wydarzenia Stulecia" dostępne były na oficjalnej stronie internetowej www.torun.pl, uruchomiono także specjalną podstronę. Plebiscyty były promowane także w mediach społecznościowych - w tym kilkukrotnie na fanpage'u Mój Toruń przeprowadzono kampanię komercyjną. Informacje o plebiscycie pojawiały się w blokach reklamowych w Radiu GRA oraz w dwutygodniku Tylko Toruń. W autobusach i tramwajach MZK zawiłly plakaty zachęcające do głosowania. Apele do oddania głosu były także adresowane do różnych środowisk.
fot. Wojtek Szabelski