Aglomeracja bydgosko-toruńska
Prezydenci Torunia i Bydgoszczy są organizatorami I konferencji poświęconej aglomeracji bydgosko-toruńskiej i jej znaczeniu w gospodarczej i społecznej strukturze Polski.
Uczestnicy konferencji spotkają się 1 lipca 2002 r. w Lubostroniu. Honorowy patronat nad spotkaniem objął Minister Gospodarki - Jacek Piechota.
Konferencja ma na celu ustalenie założeń, które umożliwią szybki rozwój gospodarczy i postęp cywilizacyjny aglomeracji bydgosko-toruńskiej, określenie wspólnych celów oraz sposobów ich realizacji, a także zainspirowanie działań w sferze zagospodarowania przestrzennego na terenie gmin wchodzących się w skład aglomeracji.
Pojęcie aglomeracji bydgosko-toruńskiej wywodzi się z zapisów zawartych w Koncepcji Polityki Przestrzennego Zagospodarowania Kraju oraz projektu Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
W konferencji udział wezmą: Minister Gospodarki - Jacek Piechota, Wojewoda Kujawsko-Pomorski - Romuald Kosieniak, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Waldemar Achramowicz, parlamentarzyści województwa kujawsko-pomorskiego, rektorzy uczelni i szkół wyższych Bydgoszczy i Torunia oraz przedstawiciele wszystkich powiatów, miast i gmin pozostających w zasięgu oddziaływania aglomeracji.
Toruń będzie reprezentowany przez Janusza Strześniewskiego, zastępcę Prezydenta Miasta Torunia, Annę Rawluk naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa UMT, Remigiusza Wiktorskiego dyrektora Miejskiej Pracowni Urbanistycznej oraz Tadeusza Korala Kierownika Biura Rozwoju UMT.
Spotkanie rozpocznie się 1 lipca 2002 r., o godz. 10.00 w lubostrońskim pałacu.
Dodatkowych informacji na temat konferencji udziela przedstawiciel Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Toruniu - p. Anna Stasiak (tel. 0-56 6218584).
-
Moc muzycznych odsłon tego weekendu: On the Move Music Festival z gwiazdami, szanty, muzyka rodem z gór oraz z Azji, a także występ kapeli podwórkowej. A do tego trzy dni z tangiem.
-
Poniżej zamieszczamy list z apelem, który skierował prezydent Paweł Gulewski do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Sambora Gawińskiego.
-
Od 12 do 14 lipca 2024 r. odbędzie się pierwsza edycja On The Move Music Festival.
-
9 lipca 2024 r. prezydent Torunia Paweł Gulewski ogłosił rozpoczęcie kolejnych badań terenu, na którym mogą znajdować się relikty dawnego klasztoru i kościoła Ducha Świętego.
-
Prezydent Torunia Paweł Gulewski wraz z urzędnikami wizytował 12 lipca 2024 r. plac budowy Szkoły Podstawowej nr 12 przy ul. Strzałowej.
-
W drugim kwartale 2025 roku pierwsi czytelnicy odwiedzą nowe wnętrza Książnicy Kopernikańskiej. Nowoczesny wielofunkcyjny budynek powstaje przy ul. Słowackiego w miejscu dawnej czytelni.
-
Moc muzycznych odsłon tego weekendu: On the Move Music Festival z gwiazdami, szanty, muzyka rodem z gór oraz z Azji, a także występ kapeli podwórkowej. A do tego trzy dni z tangiem.
-
Przypominamy, że w każdy wakacyjny weekend Bulwar Filadelfijski, na odcinku od Ślimaka Getyńskiego do Woli Zamkowej, jest wyłączony z ruchu samochodowego. Zamknięcie następuje w piątki o godz. 19:00.
Na odcinku od Ślimaka Getyńskiego do ul. Żeglarskiej wprowadzony jest całkowity zakaz ruchu, natomiast od Woli Zamkowej do ul. Łaziennej obowiązuje...
-
W dzień upał, pod wieczór i w nocy burze – to prognoza pogody na piątek 12 lipca 2024 r.
-
Decyzją Rady Nadzorczej Klubu Sportowego Toruń Hokejowej Spółki Akcyjnej oraz jego właścicieli z funkcji prezesa w klubie został odwołany Pan Bogdan Rozwadowski, który pełnił ją przez ostatnich 14 lat, czyli od czasu powołania Klubu Sportowy Toruń Hokejowa Spółka Akcyjna.
-
W najbliższy poniedziałek (15.07) rozpocznie się remont ciągu pieszo-rowerowego przy Konstytucji 3 Maja.
-
JO – tak zdaniem głosujących będzie się nazywać Toruńska Karta Miejska. W konkursie internetowym oddano łącznie 2084 głosy.
-
Toruńska Akademia Tenisowa przez ostatnie 5 miesięcy przy wsparciu Gminy Miasta Toruń aktywnie realizowała swoje cele i pomagała rozwijać swoje tenisowe skrzydła.
-
Ponad 100 tys. odsłon nowej kampanii promocyjnej znaku Made in Toruń. Na półmetku projektu promującego toruński znak jakości w mediach społecznościowych udało się wygenerować organiczne zasięgi przekładające się na ponad 50 tys. unikalnych użytkowników, do których dotarły treści kampanii.