22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest. Kujawy i Pomorze | www.torun.pl

Serduszko w kolorze ukraińskiej flagi - niebieski i żółty, poziomy pas.

Flaga Unii Europejskiej. Żółte gwiazdki ułożone w okrąg na niebieskim tle. Pod flagą napis Unia Europejska.

22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest. Kujawy i Pomorze

Data wydarzenia
-
Opis wydarzenia: 

Wieczna miłość i „Dracula” Francisa Forda Coppoli z Garym Oldmanem w roli głównej będą motywem przewodnim 22. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest. Kujawy i Pomorze!

22. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest. Kujawy i Pomorze odbędzie się w dniach 25–30 czerwca 2024 r. w Toruniu. Projekcje odbędą się w Centrum Festiwalowym w CKK Jordanki, Cinema City oraz kinie plenerowym.

- Dzieło Coppoli jest dowodem na to, że o miłości można opowiadać na rozmaite sposoby, nie tylko komediowe i obyczajowe, ale także baśniowe i dramatyczne. Twórcy kina wykorzystują ku temu cały wachlarz gatunkowych możliwości. Dlatego tegoroczny MFF Tofifest. Kujawy i Pomorze opowie o Everlasting Love — miłości wiecznej i ponadczasowej — w sposób przewrotny. Przez filmowe okulary Gary’ego Oldmana widzowie będą mogli podziwiać świat pełen mitycznych stworzeń i gorących uczuć. Mam nadzieję, że taka kinowa wariacja spodoba się naszej publiczności. Dzieło Coppoli pokażemy oczywiście na dużym ekranie podczas festiwalu — mówi Katarzyna Jaworska, dyrektorka MFF Tofifest.

Międzynarodowy Festiwal Filmowy Tofifest. Kujawy i Pomorze to festiwal, który wyróżniają oryginalność i niepokorność. W czym przejawia się niepokorność? To słowo-klucz, które otwiera (i zawiera w sobie) całe bogactwo festiwalowego programu, funkcjonowania imprezy w przestrzeni, a nawet jego identyfikację wizualną.

Niepokorność to kręgosłup ideologiczny festiwalu, to odwaga pokazywania dorobku nieszablonowych twórców, wciąż niepoznanych kinematografii, zaskakującego łączenia w programie różnych esencji X Muzy. To właśnie magnetyzujący, twórczy niepokój powoduje, że festiwal jest niepowtarzalny.

- Mówimy „nie” maszynowej produkcji festiwali. To festiwal bez czerwonych dywanów, lawiny błyskających fleszy. Potrafi z wdziękiem i profesjonalizmem dozować dawki kinowego aromatu i z naturalną dla siebie nonszalancją zapewniać niezapomniane wrażenia zarówno wybitnym gościom, jak i samej publiczności. Tofifest. Kujawy i Pomorze to festiwal frapujących seansów filmowych, długich rozmów, nawiązywania kontaktów i nieszablonowej edukacji. To festiwal otwierania horyzontów sztuki filmowej na każdego, nie tylko na wybranych - wyliczają organizatorzy.

Więcej na temat festiwaly >>>TUTAJ<<<

------------------
Mecenasem MFF TOFIFEST Kujawy i Pomorze jest Gmina Miasta Toruń, Partnerem Głównym Województwo Kujawsko-Pomorskie, Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza. Dofinansowano ze środków Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Sponsorem Głównym jest TZMO SA i Marka Bella, Sponsorami ONDE SA, PGE Toruń S.A., Apator S.A., Studio Podłóg Ablux, Apro Investment, Urbitor Sp. z o. o., Konsulat Finlandii w Toruniu oraz marka Freixenet. Partner oficjalny - Cinema City Poland. Oficjalny hotel – Hotel Bulwar.

Data: 
25.06.2024 10:00 — 30.06.2024 21:00
Miejsce: 
CKK Jordanki
Kategoria wydarzenia: 
Inne
Film
Festiwal
Położenie: 

Najbliższe wydarzenia

Pokaż więcej

Najczęściej czytane aktualności

  • Na zdjęciu: dużo osób idzie przez starówkę, po lewej stronie widać pomnik Mikołaja Kopernika, w tle kamienice
    Kultura, Miasto, Sport
    Moc muzycznych odsłon tego weekendu: On the Move Music Festival z gwiazdami, szanty, muzyka rodem z gór oraz z Azji, a także występ kapeli podwórkowej. A do tego trzy dni z tangiem.
  • Na zdjeciu: prace budowlane na terenie zieleni
    Miasto
    Poniżej zamieszczamy list z apelem, który skierował prezydent Paweł Gulewski do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Sambora Gawińskiego.
  • Miasto
    9 lipca 2024 r. prezydent Torunia Paweł Gulewski ogłosił rozpoczęcie kolejnych badań terenu, na którym mogą znajdować się relikty dawnego klasztoru i kościoła Ducha Świętego.
  • Inwestycje, Miasto
    Prezydent Torunia Paweł Gulewski wraz z urzędnikami wizytował 12 lipca 2024 r. plac budowy Szkoły Podstawowej nr 12 przy ul. Strzałowej.
  • Ostrzeżenie hydrologiczne dla Torunia
    Miasto
    W związku ze spodziewanymi intensywnymi opadami deszczu dla Torunia wydano ostrzeżenie hydrologiczne.
  • Na zdjęciu: nowy budynek Książnicy w stanie surowym
    Kultura, Miasto
    W drugim kwartale 2025 roku pierwsi czytelnicy odwiedzą nowe wnętrza Książnicy Kopernikańskiej. Nowoczesny wielofunkcyjny budynek powstaje przy ul. Słowackiego w miejscu dawnej czytelni.
  • Moc muzycznych odsłon tego weekendu: On the Move Music Festival z gwiazdami, szanty, muzyka rodem z gór oraz z Azji, a także występ kapeli podwórkowej. A do tego trzy dni z tangiem.
  • Przypominamy, że w każdy wakacyjny weekend Bulwar Filadelfijski, na odcinku od Ślimaka Getyńskiego do Woli Zamkowej, jest wyłączony z ruchu samochodowego. Zamknięcie następuje w piątki o godz. 19:00. Na odcinku od Ślimaka Getyńskiego do ul. Żeglarskiej wprowadzony jest całkowity zakaz ruchu, natomiast od Woli Zamkowej do ul. Łaziennej obowiązuje...
  • W dzień upał, pod wieczór i w nocy burze – to prognoza pogody na piątek 12 lipca 2024 r.
  • Decyzją Rady Nadzorczej Klubu Sportowego Toruń Hokejowej Spółki Akcyjnej oraz jego właścicieli z funkcji prezesa w klubie został odwołany Pan Bogdan Rozwadowski, który pełnił ją przez ostatnich 14 lat, czyli od czasu powołania Klubu Sportowy Toruń Hokejowa Spółka Akcyjna.
  • W najbliższy poniedziałek (15.07) rozpocznie się remont ciągu pieszo-rowerowego przy Konstytucji 3 Maja.
  • JO – tak zdaniem głosujących będzie się nazywać Toruńska Karta Miejska. W konkursie internetowym oddano łącznie 2084 głosy.
  • Toruńska Akademia Tenisowa przez ostatnie 5 miesięcy przy wsparciu Gminy Miasta Toruń aktywnie realizowała swoje cele i pomagała rozwijać swoje tenisowe skrzydła.
  • Ponad 100 tys. odsłon nowej kampanii promocyjnej znaku Made in Toruń. Na półmetku projektu promującego toruński znak jakości w mediach społecznościowych udało się wygenerować organiczne zasięgi przekładające się na ponad 50 tys. unikalnych użytkowników, do których dotarły treści kampanii.